Eduard 8232 Mikoyan Gurevich MiG-21bis ProfiPACK
Vuosina 1978–1986 Ilmavoimat hankki vanhentuneiden MiG-21F-13-koneiden seuraajiksi yhteensä 26 kappaletta MiG-21bis-hävittäjiä. Tiedustelulentolaivueen MiG-21F-kaluston korvaajaksi tilattiin vuonna 1984 koneita 6 kappaletta lisää. Koneet palvelivat Karjalan Lennoston Hävittäjälentolaivue 31:ssä Rissalassa (1. ja 2. lentueissa) ja Koelentueessa Kuoreveden Hallissa. Koneita tuhoutui erilaisissa lento-onnettomuuksissa kuusi kappaletta. MiG-21bis-koneita kehiteltiin ja paranneltiin Suomessa monilta osin. Koneen ohjaamovarustusta länsimaalaistettiin ja siitä kehitettiin valokuvaustiedusteluversio. Kuusi konetta (ml. MG-129*) modifioitiin Suomessa valokuvaustiedustelua varten vuodesta 1986 alkaen ja nämä koneet siirrettiin Tiedustelulentolaivueelle Tikkakoskelle. Laivue operoi tiedustelukoneita vuosina 1988–1993. MG-129* on edelleen ja Karjalan Lennostolla ja kone on käyntikelpoinen ja sillä on rullattu muun muassa MiG-lentäjien kokoontumisissa.
Muovirakennussarja
Mittakaava: 1:48
Pakkaus sisältää lisäksi happosyövytettyjä metalliosia (PE), maalausmaskeja ja siirtokuvat kuuteen eri versioon:
- *MiG-21bis-K Fishbed-N – Ilmavoimat, Hävittäjälentolaivue 31, MG-129, Kuopio 1980
- MiG-21bis-K Fishbed-N – Indian Air Force, Tactics & Air Combat Development Establishment, C2305, Jamnagar 1986
- MiG-21bis-K Fishbed-N – Polish Naval Aviation, 1 Air Div., 0880, Gdynia
- MiG-21bis Fishbed-L – Bulgarian Air Force, 3 Air Base, 114, Graf Ignatevo 2002
- MiG-21bis Fishbed-L – Hungarian Air Force, 47 Combat Air Reg., Griff Sqn., 1874, Papa 1991
- MiG-21bis-D Fishbed-L – Croatian Air Force and Air Defense, 22 FS, 115, Pula 2008








