Toimitusehdot

Yleistä

Ellet pääse ostoksille myymäläämme, olet tervetullut tekemään tilauksen kotisivujemme kautta.

Hobby Point (Oulun askartelu ja kehys Oy) y-tunnus: 0866103-0, Kaisaniemenkatu 7, 00100 Helsinki; myy tuotteita Suomen alueelle, pois lukien Ahvenanmaa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa yksityishenkilöille. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksesi. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Koulut, laitokset, kunnat ja kaupungit

Otamme sähköpostitse tilauksia vastaan laitoksilta, kouluilta, kaupungeilta ja kunnilta. Näihin tilauksiin sovellamme lähetyskuluja, jotka määräytyvät toimitustavan ja painon/tilavuuden mukaan. Tilauksessa tulee ilmetä tarkat tuotetiedot, tuotenumerot ja määrät, näiden tietojen lisäksi tarvitsemme tarkat toimitusosoitteet/laskutustiedot/tilausnumerot yms. Laskutus onnistuu verkkolaskuna tai sähköpostilaskuna. Tilaukset ja tiedustelut voi lähettää osoitteeseen hobby@hobbypoint.fi.

Koulut, laitokset, kunnat ja kaupungit voivat tehdä myös ostoksia myymälässä. Mukana tulee tällöin olla laskutukseen tarvittavat ostoluvat yms paperisena versiona sekä kuvallinen henkilötodistus. Tiedustelut voi lähettää osoitteeseen hobby@hobbypoint.fi.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet on pyritty esittämään mahdollisimman lähelle todellista tuote-esittelyn yhteydessä. Hobby Point ei voi kuitenkaan taata, että ne kuvaavat tuotteen tarkkaa ulkonäköä, sävyä, laatua ja kokoa. Maalien, värien yms värimallit ovat suuntaa-antavia ja voivat vääristyä käyttämäsi laitteen näytöllä.

Veloitamme tuotteen tilaushetkellä voimassa olevan hinnan. Tuotteidemme hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjatuotteet). Hobby Point pyrkii pitämään kotisivuillaan esitettävät hintatiedot oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta, eikä vastaa niistä. Jos kotisivuilla esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Hobby Point pidättää oikeuden olla myymättä tuotetta.

Toimitamme kaikki tilatut tuotteet, jotka pakettia tehdessä ovat saatavilla. Emme tee jälkitoimituksia.

Lähetyskulut ilmoitetaan kassalla; katso jäljempänä lähetyskulut.

Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Lähetyskulut ja toimitustapa

Lähetyskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan.

Toimitamme asiakkaiden tilaukset Matkahuollon tai Postin kautta. Pidätämme oikeuden valita tuotteen pakkauskoon/materiaalin/sisällön mukaisesti sopivan lähetystavan.

Lähetyskulut alkaen 7,90 € (sis ALV 24%)

Ovelle jakopaketti alkaen 15,90 € (sis. ALV 24%)

Kaikenlaiset akut (NiMH sekä LiPo) ja polttomoottorit (myös esim. autossa kiinni olevat) kulkevat ainoastaan Matkahuollon kautta ja niiden lähetyksestä veloitetaan erilliskäsittelymaksu.

Tilaaminen Euroopan maihin, Ahvenanmaalle ja muualle EU:n tullialueen ulkopuolisiin alueisiin

Kansainvälisen sääntelyuudistuksen mukaan EU-maiden ulkopuolelle sekä Euroopan Unionin valmiste- ja arvonlisäveroalueen ulkopuolisille erityisalueille osoitetuista tavaraa sisältävistä lähetyksistä (kirjeet ja paketit) vaaditaan entistä tarkemmat ennakkotiedot, sekä sähköisenä että liitettynä paketin päälle. Uudistus astuu voimaan täysimääräisenä 1.1.2021. Puutteelliset tiedot voivat johtaa lähetyksen palautumiseen.
Tästä johtuen emme voi käsitellä Ahvenanmaalle tai muualle EU:n tullialueen ulkopuolisiin alueisiin lähteviä alle 200 € tilauksia.

Ahvenanmaalle lähteviin lähetyksiin lisätään Postin lauttalisä 5,50 €.

Tilaukset Ahvenanmaalle, Eurooppaan ja EU:n tullialueen ulkopuolisiin alueisiin käsitellään ainoastaan sähköpostitse. Näihin tilauksiin sovellamme lähetyskuluja, jotka määräytyvät toimitustavan ja painon/tilavuuden mukaan.

Maksaminen ja maksutavat

  • Maksaminen Visma Payn kautta: Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
    Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
    Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

    • Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
    • MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
    • Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdotVisma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

  • Sähköpostiin saapuva lasku: Käsiteltyämme tilauksesi laitamme sinulle laskun sähkpostitse. Toimitamme tilauksesi vastaanotettuamme maksusi tai kuittikopion maksustasi.
  • Maksutapana Lahjakortti: Verkkokaupan ostoksia lahjakortilla maksaessa, pyydämme laittamaan lahjakortin viivakoodista ja numerosta kuvan sähköpostitse osoitteeseen hobby@hobbypoint.fi tai tekstiviestitse numeroon 046-8505510

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilauksen jälkeen sinulle lähetetään vahvistus vastaanotetusta tilauksesta. Tilauksen käsittelyn jälkeen lähetetään tilausvahvistus.

Mikäli ilmenee, että tilattu tuote on loppunut, Hobby Point ilmoittaa asiasta asiakkaalle sähköpostitse. Hobby Point ilmoittaa asiakkaalle mahdollisen korvaavan tuotteen tiedoista tai tilatun tuotteen saatavuudesta.

Toimitusaika

Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan tilausten käsittelyyn. Mikäli kyse on varastosta saatavilla olevasta tuotteesta, pyrimme käsittelemään tilauksen seuraavana arkipäivänä. Tilaukset toimitetaan Matkahuollon ja/tai Postin toimipisteeseen kerran päivässä. Mikäli havaitsemme tilauksen käsittelyn kestävän normaalia pidempään, pyrimme olemaan asiakkaaseen yhteydessä asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Emme tee jälkitoimituksia.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava Hobby Pointille päätöksestään peruuttaa tuote yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, puhelimitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruutusoikeus koskee vain tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja ovat alkuperäispakkauksessa ja tuotteet tulee pakata hyvin takaisinlähetystä varten. Peruuttamisoikeus ei koske avattuja myyntipakkauksia tai määrämittaan leikattuja tuotteita.

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Hobby Pointille jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Asiakkaan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Asiakkaan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä lähetyspakkauksessa ja alkuperäisellä toimitustavalla.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilatuista tuotteista maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Asiakas voi peruuttaa tuotteen tilauksen, jos tilattua tavaraa ei ole vielä toimitettu.

Palautusosoitteemme:

Hobby Point, Kaisaniemenkatu 7, 00100 Helsinki

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse: hobby@hobbypoint.fi tai 09-4780 1997. Vastaamme viesteihin (arkisin) ja puheluihin myymälän aukioaikojen sisällä arkisin 10-18.30 ja lauantaisin 10-16.00.

Vastuunrajoitus

Hobby Point ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).